P

Peperonata – garnitura savuroasa

Garnitura Peperonata
Garnitura italiana cu ingrediente naturale, gatite simplu
Garnitura Peperonata

Peperonata, reteta culinara simpla si savuroasa, mancarica de origine italiana, de vara, e garnitura perfecta pentru o suma de preparate: carne, branza, orez.

Garnitura Peperonata
E si simpla de facut, e drept, e mai gustoasa prajita in nitel ulei dar nici prajita ci doar inabusita (cum mi-am gatit-o eu pentru dieta Dukan) nu e rea deloc.

Peperonata – reteta printabila

Garnitura Peperonata

Peperonata

Reteta gatita, scrisa si publicata de Laura
Garnitura italiana cu ingrediente naturale, gatite simplu
timp de pregatire 10 mins
timp de gatire 10 mins
timp total 20 mins
fel de mancare Garnituri
bucatarie italiana
portii 4 portii
calorii 149 kcal

Reteta VIDEO

Ingrediente
  

  • 12 ardei grasi (cate 2 - 3 pe portie) - de diverse culori: rosu, galben, verde; rezultatul final va fi o simfonie de culoare in farfurie
  • 1 ceapa
  • 1 catel usturoi
  • 5 rosii
  • 2 - 3 linguri ulei de masline
  • 1 - 2 linguri otet de vin sau dupa gust
  • sare dupa gust
  • piper dupa gust

Mod de preparare
 

  • Spalam toate legumele si incepem sa le curatam. 
  • Scoatem cotorul ardeilor grasi si ii taiem fasii lungi. 
  • Curatam ceapa si usturoiul, tocam ceapa marunt iar usturoiul il zdrobim pasta. 
  • Punem apa pe foc, crestam rosiile si le punem in apa clocotita ca sa se decojasca rapid, dupa care le taiem cuburi mici.
  • Incingem tigaia (eu folosesc un wok) cu uleiul pe foc si calim ceapa si usturoiul cateva minute, dupa care adaugam ardeiul gras si rosiile.
  • Dam focul incet si punem deasupra un capac, le lasam sa se inabuse astfel vreo zece minute, amestecand des ca sa nu se arda.
  • Adaugam otetul (se pune dupa gust, eu am pus o lingura si mi s-a parut de ajuns) si amestecam pentru omogenizare, potrivim la gust totul cu sare si piper si.....e gata.

Nutrition

Serving: 100gCalories: 149kcalCarbohydrates: 30gProtein: 5gFat: 1gSaturated Fat: 0gCholesterol: 0mgSodium: 23mgPotassium: 1157mgFiber: 9gSugar: 20gVitamin A: 12460IUVitamin C: 479mgCalcium: 47mgIron: 2mg
Ai incercat reteta asta?Lasa o vorba si spune-ne parerea ta!
Pentru dieta Dukan, eu am preferat sa gatesc acest fel in tigaia mea Wok, am pus legumele la calit aruncand peste ele putina apa (o lingura -doua), am amestecat pana s-au inmuiat, am mai adaugat o jumatate de ceasca de apa, am pus deasupra capacul si le-am mai lasat nitel sa se inabuse dupa care am adaugat otetul, sarea si piperul. Cand vreau sa fac felul acesta cu carne (cum a fost de data aceasta), pune intai bucatile de carne ( sa se inabuse) pana prinde nitica culoare la suprafata, se adauga apa (o jumatate de ceasca sa zicem), se lasa sa scada putin la fiert   si abia apoi adaugam restul legumelor la care le trebuie oricum mai putin timp sa se faca. O vara savuroasa va doresc!
Garnitura Peperonata
blank
Laura

Bine ai venit in Casuta Laurei! Sunt Laura, femeie optimista, creativa, sotie, mamica cu o pasiune scapata de sub control pentru gatit - incerc tot felul de retete culinare diverse, reteta de mancare variate, retete de desert de casa, retete de prajituri. Ma pasioneaza si organizarea si gospodarirea eficienta sub deviza ”Muncim ca sa traim, nu traim ca sa muncim”. Ce zici, ne imprietenim?

Iubim comentariile, deci comenteaza

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.