Hummus, reteta culinara inspirata din Orientul mijlociu, un aperitiv vegan, usor, gustos si sanatos, cu ingrediente naturale, naut fiert si pasta de tahini

Hummus cu leurda

Hummus este o reteta nu doar gustoasa ci si foarte sanatoasa. In traducere din limba araba, hummus inseamna chiar naut, unul din ingredientele de baza.

Acest preparat laolalta cu alte aperitive orientale printre care fatouch, baba ganoush, salata taboulleh, Kibbeh, falafel face parte din aperitivele cunoscute sub numele de mezze. Denumire care deriva din persanul mazze si inseamna gustare. De obicei, se serveste intinsa pe o lipie subtire iar eu una cred, ca se completeaza minunat cu niste salata ca in reteta de sandwich verde.

Nautul e satios si are un colesterol scazut, de asemenea consumul lui ajuta la reducerea riscului de cancer.

Reteta de fata are o baza clasica dar permite si diverse variatii. Pot fi folosite si diverse pireuri (de dovleac, de mazare etc.), imaginatia si flerul ne sunt aliati.

Mie imi place foarte mult aceasta varianta clasica, usor usturoiata. In cazul in care va place culoarea verde, primavaratica dar nu aveti la indemana leurda, puteti folosi frunze proaspete de baby spanac. Acestea au gust neutri dar sigur vor colora intr-un mod placut preparatul.

Cat priveste paste de tahini, eu una o prefer pe cea facuta in casa. Este foarte simplu de preparat si gata in maxim 10 minute. In esenta este o pasta mai groasa de seminte de susan maruntite la robot in cateva linguri de ulei de masline. Reteta mea pentru pasta tahini o gasiti aici.

Hummus – reteta completa, printabila

Hummus cu leurda

Hummus

Un aperitiv delicios de origine din bucataria araba
Salveaza pe Pinterest Tipareste reteta
Fel de reteta Aperitive si gustari
Bucatarie araba
Timp de pregatire 20 minutes
Timp de gatire 30 minutes
Timp total 50 minutes
Portii 4 portii
Calorii 14kcal
Author Laura

Reteta video

Ingrediente

  • 2 cani naut fiert
  • 1 - 2 linguri pasta de tahini
  • 2 catei usturoi i-am inlocuit cu frunze proaspete de leurda de unde si culoarea primavaratica finala a hummusului
  • 1 lingurita chimen, macinata in pudra fina
  • 1 lingurita seminte de coriandru macinata in pudra fina
  • sare dupa gust
  • piper dupa gust
  • 1 - 2 linguri ulei de masline daca mai e nevoie de lichid pentru omogenizarea amestecului, se mai poate pune o lingura doua din apa in care a fiert nautul

Mod de preparare

  • Normal, intai, daca n-avem naut gata facut de la conserva, va trebui sa-l fierbem.
  • Cel mai bine, este sa-l inmuiem peste noapte in apa cu putin bicarbonat, dupa care a doua zi sa-l punem la fiert 2- 3 ore pana se inmoaie.
  • Scurgem nautul din apa in care a fiert, nu aruncati deocamdata apa, poate mai aveti nevoie de cateva linguri pentru a potrivi consistenta hummusului. Nota: Daca nu va doriti musai o reteta vegana, puteti potrivi consistenta pastei cu iaurt gras in loc de apa.
  • Bagam in blender toate ingredientele si mixam pana se transforma intr-o pasta fina.
  • Verificam consistenta si adaugam de mai e nevoie de putina apa.
  • Potrivim la gust poate mai e nevoie de sare, ori piper, ori chimen, poate nitica zeama de lamaie in plus. 
  • Eu am mai adaugat vegeta din aceea de la naturisti fara Euri (sper cel putin ca e fara Euri:).
  • Leurda a colorat bestial hummusul care, apropo, miam miam e delicios intins pe niste pituca prajita o minunatie.
  1. sanda says:

    Buna Imi place reteta, dar cu leurda nu am facut niciodata. Ceea ce fac eu diferit este ca nu pun chimen ci chimion(cumin), si dupa fierbere curat de coji bobitele de naut. Neplacut, dar asa fac ptr digestie. Multumesc de reteta. O zi buna.

  2. Pingback:Pesto de leurda - reteta simpla, de post ~ Casuta Laurei

  3. Pingback:Baba Ganouch, salata de vinete cu tahini, aperitiv levantin ~ Casuta Laurei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.