Budinca de chia , retete de desert rapida, usor de facut, foarte hranitoare si lejera. Cum preparam o budinca de seminte chia va voi povesti de indata.

budinca de chia

De multe ori, am pus in jurnalul gospodaresc saptamanal acest desert ca fel servit mai ales la micul dejun si de fiecare data, imi aminteam ca inca nu am publicat reteta. In fapt, reteta e foarte simpla si permite multe variatii, putand deveni chiar un desert mai fitos cu ingredientele potrivite.

Despre semintele chia am mai vorbit.

Ce este important sa stiti cand le utilizati, este ca ele nu pot fi digerate si absorbite de catre corpul uman decat daca au fost in prealabil inmuiate 10 minute in lichid. Daca nu le inmuiati inainte, ele nu vor fi absorbite de corp si asta inseamna ca le-am consumat degeaba. Gustul lor este neutru, putand fi solosite atat la mancaruri sarate cat si la deserturi. In budinca de fata, am inmuiat semintele jumatate cu lapte  de cocos si jumatate cu sirop din compot. De data asta, am folosit compot de piersici, se pot folosi si fructe crude sau suc de fructe.

Cu alte cuvinte, o reteta care permite multe variatii. Imaginatie ne mai trebuie.

Budinca de chia – reteta completa, printabila

Budinca de chia

Un desert rapid si hranitor
Salveaza pe Pinterest Tipareste reteta
Fel de reteta Desert
Bucatarie usoara
Cuvinte cheie budinca de chia
Timp de pregatire 10 minutes
Timp total 10 minutes
Pasionata de bucatareala?Hai in Cafeneaua cu retete, sa schimbam retete, impresii si o vorba buna!!
Portii 4 portii
Calorii 125kcal
Author Laura

Reteta video

Ingrediente

  • 250 ml lapte de cocos In principiu, lapte vegetal folosesc dar se poate utiliza si lapte normal sau iaurt
  • 2 linguri seminte de chia
  • 1 - 3 linguri sirop de artar sau miere

optional

  • afine dupa preferinte
  • nuca
  • seminte
  • felii banane
  • capsuni
  • scortisoara
  • granola
Esti in criza de timp?Comanda ingredientele online. Rapid si fara batai de cap!!

Mod de preparare

  • Se amesteca lichidul cu semintele de chia si cu indulcitorul, se lasa deoparte 10 minute.
  • Eu am amestecat doar jumatate din cantitatea de chia cu lapte, cealalta jumatate am amestecat-o cu lichid din compot. Aici combinatiile sunt la liber, puteti amesteca lapte cu fructe, le puteti face in mai multe  culori si pune in straturi ulterior....
  • Cand s-a ingrosat, se aseaza in paharele de servit.
  • Apoi se amesteca din nou.
  • Se pun deasupra fructe, musli sau seminte in combinatiile preferate.
  • Se poate consuma imediat sau se lasa la frigider 2 / 3 ore sau chiar peste noapte.
Ai testat reteta?Voi fi incantata sa vad rezultatul. Pune o poza cu reteta pe instagram, foloseste tagul @casutalaurei sau foloseste hashtag #casutalaurei si ne putem bucura impreuna!

Informatii nutritionale

Nutrition Facts
Budinca de chia
Amount Per Serving (200 g)
Calories 125 Calories from Fat 117
% Daily Value*
Fat 13g20%
Saturated Fat 11g55%
Cholesterol 0mg0%
Sodium 8mg0%
Potassium 137mg4%
Carbohydrates 1g0%
Fiber 0g0%
Sugar 0g0%
Protein 1g2%
Vitamin C 0.7mg1%
Calcium 14mg1%
Iron 2.1mg12%
* Percent Daily Values are based on a 2000 calorie diet.

budinca de chia

CategoriesDesert

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *